Відвідування музею тільки за попереднім записом
Відвідування музею
Вкажіть свої контактні дані та комфортну дату і час відвідування. Ми Вам зателефонуємо і узгодимо час відвідування.

Вартість:

до 12 років: безкоштовно
з 12 до 18 років: 100 грн
з 18 років: 200 грн

ІСТОРІЯ

Harley-Davidson
Harley-Davidson, мабуть, найвідоміший виробник мотоциклів у світі. Компанія, що стала легендарною, зуміла створити окрему культуру, в епіцентрі якої стоять її надійні і багато в чому революційні мотоцикли.
Засновники «Харлі-Девідсон»: (зліва-направо)
Вільям Девідсон, Уолтер Девідсон, Артур Девідсон і Вільям Харлі.
Harley-Davidson базується в місті Мілуокі штату Вісконсін, США. Її історія почалася в 1901 році, коли 21-річний Вільям Харлі спроектував невеликий моторчик для велосипеда. Два роки він разом з другом Артуром Девідсоном працював над створенням моторизованого велосипеда, що вийшов в світ під ім'ям Harley в 1903 році.

Велосипед призначався для участі в гонках. Його збирали в невеликому сараї з амбітною табличкою «Harley-Davidson Motor Company».
До роботи приєднався також інженер Уолтер Девідсон, брат Артура. Однак їх дітище не відрізнялося ні надійною конструкцією, ні пристойним запасом потужності: піднятися на пагорб без допомоги педалей було неможливо. Тому Харлі і Девідсон вирішили спроектувати справжній мотоцикл.
У тому ж 1903 році з'являється перший вдалий зразок. Він отримав 3-сильний мотор об'ємом 405 см куб. з автоматичним впускним клапаном і посилену раму, в нижній частині якої розташовувався петлеподібний вигин, що дозволяє низько розмістити двигун, тим самим знизивши центр тяжіння. Конструкція першого мотоцикла не змінювалася протягом декількох років.
Перший мотоцикл Harley-Davidson
У 1904 році відкривається перший магазин Harley-Davidson, який відразу ж продає 3 мотоцикла. У 1905 році в Чикаго Harley виграє гонку на 15 км, звертаючи на себе увагу сотень тисяч любителів мотоциклів. В цьому ж році компанія наймає першого співробітника. Рік по тому Harley-Davidson Company будує нове виробниче приміщення і наймає ще п'ять чоловік.

У 1909 році Harley-Davidson представляє перший мотоцикл з V-подібним 2-циліндровим двигуном - 5-D (V-Twin). Його потужність становила 7 к.с., що в два рази перевищувало потужність одноциліндрових моторів.
1909 Harley Davidson 5D V-Twin
У 1911 році випускається «F-head» - вдосконалена версія двигуна V-twin. Більшість що випускаються мотоциклів до 1929 року оснащувалися саме цим мотором. Він отримав механічно керований впускний клапан, а за рахунок поліпшеної системи газорозподілу його потужність зросла майже в два рази.
Через рік компанія починає експорт мотоциклів в Японію, а дилерська мережа в США збільшується до 200 представництв.
Один з салонів Harley-Davidson
У 1913 році створюється гоночний підрозділ Harley-Davidson, а роком пізніше з'являються мотоцикли з колясками.
Однією з причин успіху компанії стає укладений контракт з військовими силами США. На той час, коли країна вступила в Першу світову війну в 1917 році, третина всієї продукції Harley-Davidson прямувала в армію.
Тим часом модельна лінійка Harley-Davidson розвивалася. У 1919 році представлена модель Sport, яка оснащувалася 2-циліндровим оппозитним ніжнеклапанним двигуном потужністю 6 к.с. Його відмінною рисою було розташування циліндрів, які перебували горизонтально уздовж рами на одній площині. Мотоцикл був напрочуд тихим і користувався великою популярністю за кордоном.
Після майже 20 років існування Harley-Davidson стає найбільшим виробником мотоциклів у світі. Їх моделі можна придбати в 67 країнах. Мотоцикли цінуються за надійність і передові технології.

У 1922 році з'являються перші моделі з 1207-кубовим V-подібним двигуном: JD і FD. 1925 - рік появи знаменитого каплевидного бензобака мотоциклів Harley-Davidson, який до цього дня є їх відмінною рисою.
У 1928 році публіка вперше побачила двигун з двома распредвалами на мотоциклах серії JD. Їх максимальна швидкість варіювалася від 128 до 160 км / год. Мотоцикли комплектувалися передніми гальмами.
1928 Harley-Davidson JD
1928 Harley-Davidson JD
Важливий момент в історії Harley-Davidson настає в 1929 році, коли на моделі D представлений V-подібний двигун, що пізніше став відомим під ім'ям «Flathead». Він виявився настільки надійним, що встановлювався на мотоцикли марки до кінця 1973 року.

двигун Flathead
У 1936 році Harley-Davidson демонструє модель E, прозвану «Knucklehead». Вона могла похвалитися новим мотором об'ємом 998 см куб. з верхніми клапанами, а також циркуляційною системою змащення, не "на прогар», як раніше, а з сухим картером. В окремому блоці перебувала четирехступенчатая коробка передач. Двигун видавав 37 к.с. в «базі» і 40 к.с. - в форсованої модифікації ES.
1936 Harley-Davidson E «Knucklehead»
1936 Harley-Davidson E «Knucklehead»
У 1937 році починається виробництво перших моделей WL. У 1941-му США вступають у Другу світову війну і випуск цивільних мотоциклів майже повністю припиняється.

Під час війни Harley-Davidson створила багато нових моделей для армії, але найбільш успішною була WLA: її обсяги виробництва досягли 90 000 одиниць.
Мотоцикл оснащувався 2-циліндровим V-образним ніжнеклапанним мотором об'ємом 739 см куб. і потужністю 23 к.с., який працював в парі з 3-ступінчастою коробкою передач.

Модель WLA була обладнана підставкою для кулемета, коробкою з боєприпасами, заднім кріпленням, покришками з вираженим протектором, двома шкіряними сумками, глибоким сідлом з центральною пружиною. На її баку розташовувалися прилади, в тому числі контрольні лампи зарядки акумулятора. Кермо було розширеним, з ручками, відігнутими назад.
1942 Harley Davidson WLA
Під час Другої світової по ленд-лізу в СРСР направили 25 000 Harley-Davidson WLA. Незважаючи на те що більша частина мотоциклів була знищена, після війни в СРСР залишилися тисячі мотоциклів Harley. Частково вони використовувалися ДАІ, частково - осідали у приватних власників. Так поступово зароджувалася субкультура «харлейщіков», яка остаточно оформилася в середині 60-х
У 1946 році Harley-Davidson являє один з найуспішніших у світі гоночних мотоциклів - WR.
1946 Harley-Davidson WR
1957-й відомий з випуску легендарного Sportster. У версії XL мотоцикл комплектувався мотором в 883 см куб. потужністю 40 л.с. Через деякий час була випущена версія XLH з мотором, що розвиває 47 к.с. Полегшений варіант XLCH з 55-сильним двигуном розганяв мотоцикл до 180 км / ч.
У 1960-му модельну лінійку поповнив скутер «Топпер», який отримав склопластикове облицювання і комплектувався двотактним двигуном з горизонтальним циліндром.
Harley Davidson Topper
В цьому ж році компанія викуповує половину пакета акцій Aeronatica-Macchi, що розташовується в Європі. Фірма займалася виробництвом мотоциклів з 1-циліндровим мотором для локального ринку.

1965 - рік народження ще однієї легенди. Electra-Glide стала родоначальницею сімейства туристичних моделей марки і вважається флагманом по сьогоднішній день. В цьому ж році моделі FL Electra-Glide і Sportster отримують електричний стартер.
Harley Davidson 1965 Electra Glide (випускається з 1965 року)
У 1969 Harley-Davidson оголошує про злиття з American Machine and Foundry Company (AMF). Через пару років з'являється перший XR-750, мотоцикл для гонок на дьорт-треку. Протягом наступного 30 років він залишався кращим представником свого класу.
У 1977 році Harley представляє унікальний і ставший дуже популярним чопер FXS Low Rider з низьким розташуванням сидіння, а через два роки - Fat Bob, який отримав свою назву через укорочених крил і подвійного бензобака.
Початок 80-х не можна назвати часом процвітання компанії. Посилювалася конкуренція з боку японських мотоциклів, країну лихоманило від паливної кризи, обсяги продажів Harley-Davidson різко впали. Провідні менеджери визнали, що ще однією причиною невдач марки є політика керівництва AMF, яке опікувалося тільки про збільшення прибутку. Тому вони викупили акції Harley-Davidson, знову зробивши марку самостійною.

У 1983-му ґрунтується клуб власників мотоциклів Harley-Davidson - Harley Owners Group. Всього за 6 років існування кількість його учасників зросла до 90 тисяч осіб і зараз налічує більше 2 мільйонів по всьому світу.